شرح وظایف اداره بازرسی
1- پاسخگویی حضوری و تلفنی به مراجعین و راهنمایی و رفع اشکال آنها در موارد مربوط .
2- برقراری ارتباط با واحدهای پاسخگویی به شکایات ، مراکز خدمات و درمانی تابعه و اعمال نظارت مستمر بر عملکرد آنان و دریافت و جمع بندی گزارشهای واصله همراه با تجزیه و تحلیل لازم جهت اطلاع بالاترین مقام دستگاه.
3- ارائه خط مشی به واحدهای تحت پوشش در رابطه با شکایات واصله و انجام بازرسی های لازم .
4- تنظیم و تکمیل گزارش عملیاتی دستگاه متبوع به صورت فصلی مطابق فرمهای ابلاغی و ارسال آن به دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت متبوع.
5- برگزاری جلسات هماهنگی بین واحدهای پاسخگویی به شکایات واحدها و مراکز تابعه در فواصل زمانی مناسب .
6- برقراری ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور و وزارت متبوع و ایفای وظیفه مندرج در ماده 12 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور ، کمیسیون اصول 88 و 90 مجلس شورای اسلامی و واحدهای نظرسنجی دستگاهها و رسانه های جمعی و مطبوعات جهت اطلاع از نظریات مردم در خصوص نحوه عمل دستگاه اجرائی ذیربط .
7- اعزام بازرس یا هیات های بازرسی جهت انجام بازرسی های مستمر ، دوره ای و موردی به منظور تهیه گزارش لازم و ارائه پیشنهادها و راه حل های مناسب جهت رفع نواقص و مشکلات به مراجع مربوطه .
8- اخذ نظریات واحدهای تخصصی دستگاه متبوع در موضوعات مطروحه در صورت لزوم به منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به شکایات .
9- برقراری ارتباط با موسسات مطالعاتی ، تحقیقاتی و دانشگاهی در زمینه سنجش افکار عمومی به منظور استفاده از یافته های علمی در زمینه های مربوط .
10- مطالعه و بررسی مستمر روشهای انجام کار در دانشگاه و واحدهای پاسخگویی به شکایات مراکز و واحدهای تابعه به منظور ارائه پیشنهادهای اصلاحی لازم .
11- انجام اقدامات لازم به منظور استقرار و دسترسی به سامانه ها و سیستمهای پیشرفته و مکانیزه جهت افزایش دقت ، سرعت و کیفیت گزارشگیری و گزارش دهی .
12- اعلام نظر در مورد میزان رضایت مردم از عملکرد کارکنان و مدیران به واحد امور اداری برای اعمال در وضعیت و مزایای استخدام آنها در چارچوب قوانین و مقررات ذیربط
13- تهیه و تنظیم برنامههای بازرسی مستمر ، دورهای و یا موردی از واحدهای تابعه برای سنجش میزان «مطابقت عمل و عملکرد» اقدام کنندگان با اهداف، برنامه ها ، دستورالعملها وضوابط و شاخص های مورد ارزیابی دانشگاه .
14- بازرسی از عملکرد کلیه معاونین ، مدیران و کارکنان و همچنین سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران وکارکنان با ارباب رجوع .
15- تهیه گزارشات نوبه ای در فواصل ماهانه ، سه ماهه ، شش ماهه ، نه ماهه و سالانه برای اطلاع رییس دانشگاه از عملکرد واحدهای مختلف .
16- تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها ، مدیریت ها و کارکنان بر اساس بازرسی های انجام شده و پیشنهاد راهکار مناسب .
17- تجزیه و تحلیل و ریشه یابی مفاسد اداری کشف شده جهت اتخاذ راهکارهای اصلاحی مناسب و پیشنهاد به ریاست محترم دانشگاه و مدیران ذیربط حسب مورد .
18- بازرسی و نظارت بر کلیه امور معاونت ها و کلیه واحدهای تابعه دانشگاه .
19- کشف مفاسد اداری از طریق بازرسی های آشکار و پنهان وارائه گزارشات لازم به مدیران ذیربط و ریاست دانشگاه .
20- آموزش و توانمندسازی مستمر بازرسان .
21- انجام بازدیدهای سرزده از واحدهای تابعه جهت بررسی گزارش ها و شکایات واصله .
22- نظارت بر حُسن انجام امور کلیه واحدهای تحت نظارت دانشگاه .
23- دریافت شکایات واصله از اشخاص حقیقی و حقوقی و بررسی پیرامون صحت و سقم موارد شکایات و پیگیری موضوع تا اخذ نتیجه نهایی و پاسخگویی به شاکی .
اداره بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات
دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان