.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان، دکتر سارا مبارک گفت: مقدار این شاخص نشان میدهد که یک پژوهشگر چقدر در حوزه تحقیقاتی و رشته دانشگاهی خود تاثیرگذار و مفید است و بدیهی است هر چه این مقدار بزرگتر باشد، نشان از توان علمی و تاثیرگذاری بیشتر او بر علم خواهد بود.
وی گفت: این شاخص که در سال 2005 توسط هرش (استاد فیزیک دانشگاه کالیفرنیا) به عنوان شاخصی برای سنجش برونداد علمی- پژوهشی پژوهشگران به صورت انفرادی ابداع شده است و در دانشکده علوم پزشکی آبادان از عدد 22 در سال 2019 به 35 در سال 2021 ارتقا یافت.